W środowy poranek centrum poznańskiego „środowiska czarnego sportu” znajdowało się w…Wysogotowie. W tej miejscowości ma bowiem swoją główną siedzibę firma FIBARO – wiodący europejski producent inteligentnych systemów z zakresu automatyki budynkowej (Smart home). Spiritus movens spotkania była druga edycja „POZnan Speedway Business Club”, połączona z podpisaniem umowy na Sponsora Głównego PSŻ Poznań przez gospodarza wydarzenia.
Na początek kilka słów o samym FIBARO. Jest to „firma – córka” należąca do grupy NICE, która z kolei jest doskonale rozpoznawalną marką wśród kibiców speedwaya. Główna siedziba i fabryka FIBARO znajdują się w podpoznańskim Wysogotowie. Razem z odziałem w Zielonej Górze, firma zatrudnia ok. 250 pracowników. Co ważne, FIBARO jest systemem w całości projektowanym, rozwijanym i produkowanym w Polsce. Wszystkie urządzenia smart home FIBARO tworzy samo i dba o każdy, nawet najmniejszy element wszystkich projektów. Dystrybutorem FIBARO działającym m.in. na terenie aglomeracji poznańskiej jest firma STRATON.PL.
Zorganizowane na terenie firmy FIBARO spotkanie biznesowe w ramach „POZnan Speedway Business Club” było drugim takim wydarzeniem od początku realizacji długofalowego projektu. Do Wysogotowa przybyła spora grupa obecnych, jak i potencjalnie przyszłych Sponsorów i Partnerów klubu, chcących poznań bliżej zasady współpracy, jak i wymienić się cennym spostrzeżeniami z innymi uczestnikami spotkania.
Przybyłych gości przywitał Wojciech Jankowski – Dyrektor Marketingu grupy Nice. Co ciekawe, od wielu lat jest to również jedna z ikonicznych osób walki o powrót „czarnego sportu” do stolicy – na obiekt warszawskiej „Gwardii”. Po przywitaniu nastąpiło podpisanie umowy sponsorskiej pomiędzy FIBARO i PSŻ Poznań. Z ramienia gospodarzy wydarzenia dokument parafował Adam Krużyński – Prezes Zarządu Fibar Group S.A., natomiast Poznańskie Stowarzyszenie Żużla reprezentował wiceprezes, Marcin Czaiński. Na mocy umowy loga firm FIBARO i STRATON.PL, będący oficjalnym dystrybutorem marki, w sezonie 2023 będą obecne na klubowych nośnikach reklamy.
Samo parafowanie umowy sponsorskiej to nie jedyna płaszczyzna współpracy grupy NICE z poznańskim żużlem. Korzystając z okazji spotkania, oficjalnie ogłoszono kontynuowanie współpracy pomiędzy firmą a Antonio Lindbaeckiem. Szwedzki żużlowiec kolejny sezon będzie startował z logiem NICE na kewlarze.
Na wsparcie NICE może liczyć również długoletni „ambasador” marki, Tomasz Bajerski. Menadżer „Skorpionów” otrzymał od Adama Krużyńskiego kluczyki do samochodu, który popularny „Bajer” będzie mógł wykorzystywać przez cały sezon w celach związanych z pełnioną funkcją w poznańskim klubie.
Po zakończonej części marketingowo – konferencyjnej oddano głos przedstawicielowi Sponsorów. Pani Jolanta Dolacińska z firmy SIMNAT, będącym Sponsorem Kluczowym „Skorpionów”, przedstawiła plusy i profity dla firmy, związane ze sponsorowaniem klubu, natomiast o korzyściach dla przedsiębiorstw płynących ze sponsoringu sportowego w ujęciu ekonomicznym opowiadał Przemysław Przyjazny.
Wszyscy uczestnicy spotkania podkreślili, iż format jego organizacji (w siedzibie Sponsora/Partnera) bardzo przypadł im do gustu. Kolejne spotkania w ramach „POZnan Speedway Business Club” już niebawem, o czym będziemy informować za pośrednictwem klubowych social mediów.
Zachęcamy i zapraszamy do uczestnictwa w kolejnych edycjach PSBC!
Tekst i zdjęcia: Michał Urbaniak